Bielsko-Biała

Na wycieczkę szkoleniową do Bielska-Białej wyjechaliśmy z Cieszyna wynajętym busem.
Po mieście oprowadzał nas kolega Grzegorz Wnętrzak – przewodnik z koła bielskiego .
Rozpoczęliśmy od Starego Bielska gdzie zwiedziliśmy kościół św. Stanisława, którego historię przekazał
nam pan kościelny. Następnie przejechaliśmy do starej części Bielska i rozpoczęliśmy kolejną część w okolicach Domu Tkacza. Oto niektóre miejsca spośród wielu omawianych tam przez kolegę Grzegorza :
- willa Wiesnera
- Dom Tkacza
- I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika
- rynek w Bielsku
- Kościół Zbawiciela
- Książnica Beskidzka
- Katedra św. Mikołaja
- Zamek Sułkowskich
Na zasłużoną przerwę udaliśmy się (w większości) do położonego nieopodal rynku Browaru Miejskiego w którym piwo warzone jest na miejscu.
Wypoczęci przeszliśmy dalej w kierunku Białej.Tam zwiedziliśmy takie miejsca jak pomnik-fontannę Syrenki, pl. Wojska Polskiego, pl. Wolności, hotel „Pod Czarnym Orłem” oraz kościół p.w. Opatrzności Bożej.
Wycieczka zakończyła się pod hipermarketem Sfera skąd wróciliśmy do Cieszyna.
Trzeba przyznać że kolega Grzegorz opowiadał z dużą pasją, przekazywał również wiele ciekawostek które niełatwo można znaleźć w standardowych opracowaniach tego miasta.